Hodnocení letošního výkonu Martina Semeráda. Je to převzato z Facebooku, byla by škoda, aby to zapadlo:
Je úterý a tak už je možná čas na malou rekapitulaci jedné z největších výzev, jaké jsem si v posledních pár letech vymyslel.. půjčit si auto kategorie R5 (rozuměj auto za cca 250k€) a hrát si po letech na závodníka, byla věc na kterou jsem dlouho sbíral odvahu a dneska nemůžu říct, že bych byl nespokojen nebo zklamán.. vlastně spíše naopak, přesto to není 100%.. tak to vezmeme popořadě:
- 1. Cíl byl, sehnat finance na pronajem auta a jet Pražský Rallysprint

za což děkuji především @rebuystars, @vitdusan a @driving.academy
- 2. Vyzkoušet si auto v rámci Setkání mistrů na @autodromsosnova a v rámci možnosti si tam zazávodit “na nečisto” s ostatnima klukama s R5

- 3. Dovézt auto do cíle bez poškození a s dobrým pocitem ze závodu a jizdy jako takové

a tady to začíná skřípat..
Průběh závodu:
- Rz1: nervózní, ačkoliv nakonec správná volba pneumatik (mokré), pocitově poklidného tempo a malinko boj s rozpisem - 1. Místo v cíli rz bylo více než prekvapive a dodalo mi na klidu, ze se nemusíme nikam víc honit, abych dokázali držet krok s ostatními..

- rz2: stejné tempo, kontrola rozpisu s rezervou a můj první závodní průjezd, pro me legendární rychlostní zkoušky, kterou jsem se chodil koukat jako malý kluk, ale od roku 2008 se při zavode nejezdila. 2. Místo za bráchou a po 2 klasických rz ze me spadly obavy, které jsem prave z těchto zkoušek měl a realne se na ne vůbec netěšil. A to byla asi ta chyba..

- rz3: zjistili jsme ze máme 10sec penalizaci za jump start a i když nás to posunulo jen o par vteřinek za průběžnou bednu, byla to skoda. Od startu jsem trochu pritvrdil a zkoušel posouvat brzdné body, protože sem do té doby měl pocitově všude velkou rezervu a trať začala lehce osychat. To se mi vrátilo v půlce rz a výsledkem byl výlet téměř mimo trať a zahrabane auto v blátě na 7min.. díky divákům za pomoc, ze jsme nakonec mohli rz dojet a pokračovat v zavode dal. V tu chvíli bych se nejradši propadl do země a už nikdy nevylezl. Najít balanc mezi rychlosti a spolehlivosti je to, co odděluje dobre jezdce od nejlepších a v tomhle ja teda děsně “teču”. Myslel sem si, ze ve svých skoro 30ti už budu mít větší nadhled a dokážu si podobnou věc pohlídat, ale evidentně, jak si člověk nanda “blembak” na hlavu, je zase janek.. nebo ja jsem.. auto jsme tedy dovezli do cíle, se stestim a minimálním poškozením (na fakturu teprve čekám


) mohli jet dal.
- rz4: na start jsme přijeli na poslední chvíli a jasne jsme se s Dušanem dohodli, ze od teď už se jdeme pouze bavit. Sebe a snad i diváky. V půlce rz jsme potkali brachu, který už stal mimo auto a jedno o kolečko lehčí r5 napříč cesty.. měl smůlu a i když bude tvrdit, ze to nebylo z premiry snahy (vedl cely závod o 11 vteřin), málo kdo z “odborníků” mu to stejně uvěří. Videl jsem onboard a měl smůlu, ale to nakonec každý kdo trať z nějakého důvodu neprojede. To je kouzlo i prokletí rally. Podmínky jsou. A trati v každou vteřinu různé a s tím se musí počítat. Me to nevyšlo a bráchovi taky ne. Snad bude mít příště větší štěstí.
- rz5: konečně jsme na kyzenem Strahove a můžeme si užit r5 “naplno”.. ale vlastně si spis chceme užit celkovou atmosféru a zkusit z auta vymackat co největší smyky. Časy už jsou irelevantní (nebýt chyby, závodil bych, jen aby bylo jasno

). Hned při startu, v první levé zatáčce ovšem smykem najizdime na obrubnicek, který jsem registroval a auto úmyslně nechal svézt bokem až prez nej, protože sem si proste myslel, ze je tak nízký, ze se přes nej pneu prevali a mi pojedeme dal. Guma se odfoukla a my hned ve 3. Zatáčce šli na improvizovanou výměnu kola, přímo na trati.. bez tréninku na to zabralo cca 3.5minuty, což není blby a jelo se dal. Smyky smyky, moc velký smyky, pretoceni.. všechno bylo..
- rz6: ve stejném duchu.. smyky, smyky, moc velký smyky, obrubnik a další defekt.. tentokrat až v závěrečném kole, takže jsme na něm dojeli až do cíle..
- V celkovém součtu času jsme tedy skončili na zcela neohrozenem, POSLEDNÍM místě ze všech finisherů, což za ty prachy co nás cely “projekt” stal asi není úplně půvabné zakončení, ale nadšeni ze zjištění naši rychlosti v začátku závodu a zábava kterou jsme si díky již pokazenemu výsledku mohli užit v závěru vše prebila.. uprime, jsem zvědav a tesim se, jestli se někdy s r5 zase uvidíme.. myslel sem si, ze už jsem na to starej a ze me to nechytne, ale chytlo.. a dost.. tak třeba zase za rok v Praze “Borůvko”
