Alternativní pohony

Re: Alternativní pohony

Nový příspěvekod Group B » sob 02.01.2021 00:56

To asi ano, ale v tomhle článku https://www.autorevue.cz/elektricka-sko ... ada-spatne

Je napsáno ,,Elektrická Fabia prohánějící se po rakouských cestách totiž nemá s mladoboleslavskou automobilkou nic společného."
Group B
A/5
 
Příspěvky: 239
Registrován: pát 23.01.2015 22:59

Re: Alternativní pohony

Nový příspěvekod gonzo » sob 02.01.2021 11:02

Karbonyl píše:Elektrická corsa by se měla v srpnu ukázat naostro při barumce.

Obrázek

Barumka má být součástí E-Corsa Cupu?
gonzo
N/3
 
Příspěvky: 1356
Registrován: úte 01.01.2008 19:16
Bydliště: Napajedla,Jaroslavice

Re: Alternativní pohony

Nový příspěvekod Cossie » sob 02.01.2021 12:53

PetrWRC píše:Že tolik na rally "nepotřebujou" a že to je to auto pro RX, to je jiná ... snad jedině, že by ta "rally" verze byla uškrcená na přesnou půlku

Uškrcené to asi bude,v podstatě se v článku píše že výkon záleží na měničích a jestli chtějí ekvivalent Rally2 tak nejspíš mají i díky testům naladěno aby to bylo alespoň časově porovnatelný.... Poslat to do rally s 500 kW by byl nesmysl, protože pak není s čím se teoreticky porovnávat
Cossie
N/1
 
Příspěvky: 38
Registrován: pát 14.08.2020 10:19

Re: Alternativní pohony

Nový příspěvekod PLuto » sob 02.01.2021 13:37

gonzo píše:Barumka má být součástí E-Corsa Cupu?


Ano
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23733
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Alternativní pohony

Nový příspěvekod Karbonyl » pon 08.02.2021 21:16

ObrázekObrázekObrázek
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Alternativní pohony

Nový příspěvekod lubos » úte 09.02.2021 07:04

Nastává situace, jak se předpokládalo: pro nabíjení aut budou servisní zóny zamořeny generátory, které budou spotřebovávat tuny nafty (viz poslední foto, které to víc než naznačuje). Bože, bože, kam ten svět spěje!!! Realizovat takové zhovadilosti ve jménu ekologie!!! To je zločinné!!!
Jsem rád, že jsem se mohl skoro 50 let jako fanoušek "věnovat" rally. S upřímnou snahou jsem toto přenesl i na své dva syny; jezdili se mnou. Bohužel s těma dvěma vnukama to nehrozí (jak tak sleduju ten překotný "přesun" do elektromobility).
lubos
A/5
 
Příspěvky: 312
Registrován: pát 09.05.2014 13:56

Re: Alternativní pohony

Nový příspěvekod Karbonyl » úte 09.02.2021 15:55

Já popravdě tady ten hejt nechápu a zdá se mi, že lidi pletou dvě různé věci dohromady. Jednou věcí je ekologická doktrína EU, kterou v Čechách ale logicky nechápeme, když tu máme uhelně-jadernou lobby a alternativní zdroje nám nic moc zatím neříkají. Ano, když si koupíš v Čechách elektromobil, patrně si ho připíchneš někam do Tušimic nebo Dukovan, nicméně v loňském roce se v celé EU poprvé historicky vyrobilo víc než 50% elektřiny z obnovitelných zdrojů, což je podle mě úspěch.

No a druhá věc jsou samotné elektro auta. Mě fascinuje to, jak se vždycky o motorsportu mluví jako o inkubátoru nových technologií, které se pak postupně zavádějí co sériové výroby, ale jak je to na baterky, tak podle mnohých "je to špatně", a "nebudu na to chodit", "slepá ulička", atd. Je to jenom o tom, že jsme zvyklí 120 let v závodních autech poslouchat hoření benzínu, nic víc. S elektromotory v autech se laboruje úplně stejně dlouho, jako s těmi spalovacími, jejichž vývoj byl akorát jednodušší a tedy rychlejší. Ještě před dvaceti lety byly elektromobily hodně mimo, byly těžké a se směšným dojezdem. Dnes tu je elektrická er pětka, která je díky novým technologiím parametricky plně srovnatelná s benzínovou a za mě je to začátek revoluce. Samozřejmě že to obecně stále má řadu much v podobě dobíjení, kapacity baterie, i té ekologické udržitelnosti, ale to je úkol na vývojáře, aby se s tím teď popasovali. Když v 19. století v Kopřivnici zbouchali prvního Prezidenta, taky po nich v té chvíli nikdo nechtěl, aby to plnilo Euro 6, prostě je to otázka dalšího vývoje. Z těchto důvodů čistě elektrická rally opravdu v dohledné době nehrozí, to zabere pěkných pár let až dekád, přitom všichni v komentářích pod videama s elektro corsou nebo fabií plaší, jakoby benzínové auta měly v rally skončit teď hned.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Alternativní pohony

Nový příspěvekod pelikan » úte 09.02.2021 16:58

Jestli ta větší výroba elektřiny z obnovitelných zdrojů není spíše díky odstavení některých elektráren v Evropě jako té jaderné ve Švédsku? A to, že Švédi nemají teď dostatek elektřiny pro sebe se v té statistice ztratí. Je to trochu jako v tom moudří kdy jeden sní celé kuře a druhý je hlady, ale statisticky snědli oba půlku kuřete.
A příspěvek hned pod fotkama bych netituloval hned jako hejt, ale jako konstatování paradoxní situace, která je nadiktována silou shora a na kterou se tu mnohokrát poukazovalo. Třeba na okruzích to tak funguje, protože ten okamžitý odběr by nezvládla místní síť. Jsem zvědav až se tohle začne stávat běžně v našich obcích, že se síť přetíží kvůli nabíjení mnoha aut.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 669
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Alternativní pohony

Nový příspěvekod pelikan » úte 09.02.2021 17:03

A s těmi dekádami Karbonyle podle nemáš tak úplně pravdu.
Jestliže se některá země rozhodně, že zakáže prodej aut se spalovacími motory tak jen otázkou času jak velkou lavinu to strhne mezi výrobci. A že náznaky tu už jsou.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 669
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Alternativní pohony

Nový příspěvekod lubos » stř 10.02.2021 06:24

Karbonyl píše:Já popravdě tady ten hejt nechápu a zdá se mi, že lidi pletou dvě různé věci dohromady. Jednou věcí je ekologická doktrína EU, kterou v Čechách ale logicky nechápeme, když tu máme uhelně-jadernou lobby a alternativní zdroje nám nic moc zatím neříkají. Ano, když si koupíš v Čechách elektromobil, patrně si ho připíchneš někam do Tušimic nebo Dukovan, nicméně v loňském roce se v celé EU poprvé historicky vyrobilo víc než 50% elektřiny z obnovitelných zdrojů, což je podle mě úspěch.

No a druhá věc jsou samotné elektro auta. Mě fascinuje to, jak se vždycky o motorsportu mluví jako o inkubátoru nových technologií, které se pak postupně zavádějí co sériové výroby, ale jak je to na baterky, tak podle mnohých "je to špatně", a "nebudu na to chodit", "slepá ulička", atd. Je to jenom o tom, že jsme zvyklí 120 let v závodních autech poslouchat hoření benzínu, nic víc. S elektromotory v autech se laboruje úplně stejně dlouho, jako s těmi spalovacími, jejichž vývoj byl akorát jednodušší a tedy rychlejší. Ještě před dvaceti lety byly elektromobily hodně mimo, byly těžké a se směšným dojezdem. Dnes tu je elektrická er pětka, která je díky novým technologiím parametricky plně srovnatelná s benzínovou a za mě je to začátek revoluce. Samozřejmě že to obecně stále má řadu much v podobě dobíjení, kapacity baterie, i té ekologické udržitelnosti, ale to je úkol na vývojáře, aby se s tím teď popasovali. Když v 19. století v Kopřivnici zbouchali prvního Prezidenta, taky po nich v té chvíli nikdo nechtěl, aby to plnilo Euro 6, prostě je to otázka dalšího vývoje. Z těchto důvodů čistě elektrická rally opravdu v dohledné době nehrozí, to zabere pěkných pár let až dekád, přitom všichni v komentářích pod videama s elektro corsou nebo fabií plaší, jakoby benzínové auta měly v rally skončit teď hned.


1. to že něco nechápu není problém přípsěvku (článku, ..) ale mně; s tím je potřeba něco dělat u SEBE a ne stavět na tom své teorie hodnocení okolí,
2. dávám ke zvážení, jestli ta tzv. ekologická doktrína není opět jenom lobbistický výmysl výrobce ... (dosaďme co libo - baterií, elektromotorů, kabelů, vodičů, ....). Položme si otázku nakolik žijeme úsporně, abychom nemuseli té "zdravé/čisté" energie tolik vyrábět,
3. o jaké uhelně-jaderné lobby v ČR se mluví?? Máme jinou alternativu pro uspokojení našich energetických potřeb?? Jestli budeme mluvit o solárech, které dotujeme jednak z našich daní a druhak z ceny spotřebované elektřiny, tak to není alternativa, ale regulerní tunel a prosím, vezměme v potaz, že tento způsob "výroby" elektřiny byl tvrdě prolobován,
4. výroba elektřiny z větrníků - nestačí opakované (naštěstí) místní/lokální blackouty!!! z nadvýroby v době, kdy není spotřeba; dtto platí i pro soláry,
5. pokud budeme jenom trochu chtít rozvíjet elektromobilitu, tak náklady spojené s rekonstrukcí rozvodné sítě dosáhnou takových astronomických hodnot, že za jednu kWh budeme platit čtyřnásobek dnešní ceny. A to nejen pro provoz vozidel, ale především pro chod domácností a firem. Co to udělá s cenami výrobků je naprosto jasné!! Po tomto prahneme?? Jednoduchá úvaha: pro dnešní domácnost bohatě postačuje přívod s jističem 25A, tj. do 30 kW spotřeby - pračka 2,5 kW, sporák 4,5 kW, myčka 1,5 kW - toto obvykle jede společně; dnes rozšiřující se tepelná čerpadla mají spotřebu 3,5 kW; celkem tedy 11,5 kW; pro nabíjení je tak k dispozicimax. 15 kW - to by mohlo dostačovat opravdu pro nabití Corsy nebo Yarisu pro cestu matky se dvěma dětmi za nákupem, příp. do školy/školky. Pro cestu mimo město a nájezd cca 150 km budu potřebovat 25 kW (lépe 30 kW), což znamená nárůst na domácnost 15 kW; OK - bude se jednat o 30% domácností (stále mluvíme o stavu za cca 10 - 15 let, kdy vlády vážně uvažují o zákazu prodeje aut na spalovací motory). Takže sečteno, podtrženo - toto se bude silněji "odehrávat" ve větších sídelních celcích (= městech), kde již nyní nejsou přípojné kapacity; v důsledku bude nutno posílit rozvodnou síť (hned) o 30%, pro perspektivu bezporuchového provozu pro dalších 25 -30 let minimálně o 75% (a to nejenom posílit vedení, ale vyměnit sloupy/stožáry, které toto posílené vedení nesou!!!!).
lubos
A/5
 
Příspěvky: 312
Registrován: pát 09.05.2014 13:56

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků