Rally Italia Sardegna

Re: Rally Italia Sardegna

Příspěvekod pelikan » pát 17.06.2022 09:30

No a tady si s tebo dovolíme nesouhlasit. V současném MS jsou opravdu harmonogramy postavené tak, že pozdě odpoledne už se jede málokdy, pokud tedy nebudeme počítat časový posun podniků jižní Ameriky, případně Austrálie nebo NZ pokud se ještě vůbec jezdí. Snad jenom Monte má v harmonogramu noční RZ. Trochu i Švédsko, ale tam je to spíš o tom kdy se reálně stmívá.
O tom, že je to i kvůli superaly nebo rally2 nebo jak se to teď jmenuje je jen výmluva. To je totiž ptákovina, která ten sport spíš poškozuje, ale tahle debata se vedla už v letech 2005/06.
Jinak mě třeba překvapilo vaše rozhořčení nad servisem v Chorvatsku. Tohle já už zažíval v Německu v době kdy tam jezdil Honza Kopecký. Kdo neměl lupen se vůbec do kruhu továrních týmů nedostal a stejně tam byla ještě ulička pro auta a pro ty co měli ještě lepší lupen než všichni ostatní. Je to furt stejné. Tedy díky stanům (domům) továrních týmů, spíš horší.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 675
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Rally Italia Sardegna

Příspěvekod PLuto » ned 19.06.2022 20:43

No, ono to není jen o tom, aby se odpoledne jely RZ, ale jde i o následný přejezd a noční servis. Monte bylo extrém, kdy se chodilo spát hodně pozdě a vstávalo brzo, ale tam to bývá vždy.

V Chorvatsku se v pátek startovalo v 7:30, tzn. být v servisu tak v 7 ráno (a to nezmiňuju odjezd z hotelu, záleží na vzdálenosti od servisu). První auto v cíli 20:19, "normální" smrtelníci tak 21:30. A pokud využíváš flexi servis (ať už z důvodu připravenosti, tak z důvodu většího počtu aut v týmu), dostaneš se ještě později. V sobotu ráno start prvního auta v 6:20, takže tak 5:30 z hotelu. A večer první auto v cíli 21:13. A ráno zase start prvního 5:45...

Pro nás největší extrém to byl v Portugalsku. Ve čtvrtek být ráno na osm v servisu, odjetý shakedown, příprava auta a přesun 120 km do Coimbry, kde se jede večer speciálka. Z tama zpět do Porta (posádka samozřejmě spí v Coimbře) a brzo ráno zase zpět do Coimbry, protože se v 7:00 startuje a je potřeba obsloužit Tyre Fitting Zonu. Z tama přesun do Arganilu na další Tyre Fitting Zonu. Za normálních okolností se první auto dostane do závěrečného UP ve 20:45. My máme situaci ztíženou odstoupením na RZ 4, odkud pořadateli trvá dlouhých více než 12 hodin, než dopraví auto zpět do servisu (s mezipřistáním v "pick up pointu" nedaleko zkoušky, kde se vůz složí z jedné odtahovky a naloží na druhou), je těsně po půlnoci. Začíná za normálních okolností tříhodinový čas na opravu, zde to vyšlo jen na 2:15. Přesně ve 2:15 se musí dát auto nejpozději do UP. Poté vše uklidit a narychlo se přesunout na hotel, cca tak někdy ve tři. A za chvilku se opět vstává, protože první auto startuje už v 5:45. Naštěstí už není žádná vzdálená zóna a tak se dá v servisu aspoň trochu odpočinout, i auto je večer v UP v rozumnějších 20:15 (první auto). Proto, aby se další den mohlo startovat opět v 5:45...

A Sardínie? Pokud pomynu vstávání před šestou hodinou už u seznamovaček a projíždění severu ostrova skrz na skrz, přichází samotný závod. Čtvrtek ráno na shakedown je v pohodě. Po něm je potřeba rychle auto nachystat, protože je potřeba ho převézt do 140 km vzdálené Olbie (většinou mimo dálnici). Tam se večer startuje superspeciálka, mechanici vyráží zpět na dvouhodinovou cestu do Alghera, aby ráno kolem třetí opět vyráželi směr Olbia, kde se startuje v 5:55 a hned je první tyre fitting zóna. Z tama přichází další dlouhý přejezd do Budduso na přeskupení a pak přesun do Alghera na polední servis. Odtud na přeskupení do Castelsarda a to vše zakončené servisem, první auto v UP v devět večer. A to proto, aby se mohlo v sobotu startovat v 5:25. Ihned po servisu je potřeba vydat se do středu ostrova do Tempio Pausania na přeskupení (naštěstí v zalesněném parčíku, takže aspoň na chvíli není vedro) a odtud přesun do Budduso na tyre fitting zónu a posléze i přeskupení. První auto v cíli 20:15. A poprvé letos je v neděli nejrozumnější doba startu - "až" v 7:00...

Jasně, celé to popisuju z pohledu soutěžícího/týmu. A co se tak bavívám s jezdci/členy týmů, přívětivější verzi harmonogramu by přivátala velká řada z nich...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24164
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally Italia Sardegna

Příspěvekod pelikan » pon 20.06.2022 07:51

Pluto a když tady zmiňuješ členy týmu, není to náhodou jejich práce? Uznávám, ne každý je profesionál, ale bavíme se o MS a tam těch vyloženě hobby týmů, u kterých mechoše dělá soused z dědiny za klobásu, tak takových tam asi moc není.
Nezlob se na mě, ale jiní brzké vstávání plus cestování do práce a pozdní příchod domů zažívají každý den v týdnu.
Ale souhlasím s tím, že ne všechno je v pořádku. Ovšem to je otázkou základní struktury a ne konkrétního harmonogramu. Si myslím a je to můj názor.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 675
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Rally Italia Sardegna

Příspěvekod Walach » pon 20.06.2022 08:22

PLuto a že jsem tak smělý, člověk co píše Erikovi tiskovky a dělá socíální sítě je taky součástí týmu na soutěžích?
Za mě je to totiž absolutní vyčerpání této osoby/osob jediným rozumným vysvětlením toho, proč během soutěže samotné vidíme stejný počet příspěvků jako když během týdne jede Erik ze Zlína do Prahy elektrickým Mercedesem od Samohýla...
Pak otevřu tiskovku a dva závody na šotolině jsou okomentované věmi větami. Tak díky no :)
play stupid games, win stupid prizes
Uživatelský avatar
Walach
A/6
 
Příspěvky: 1972
Registrován: čtv 18.12.2008 19:59
Bydliště: Valmez City

Re: Rally Italia Sardegna

Příspěvekod Mates » pon 20.06.2022 09:09

Tak hlavně že harmonogram na ERC je o moc lepší ;) S těmi pravidly, které jsou jasně dané...je to (o) průser. Vloni na Barum shakedown 7:30...když den předtím končily seznamovačky na SS Zlín až hodně po půlnoci (předpokládám), než se dostaneš na hotel, ...
https://www.facebook.com/pg/martinplesnikphotographer
Mates
S2000
 
Příspěvky: 4062
Registrován: stř 27.08.2008 07:18
Bydliště: Branky u Valašského Meziříčí

Re: Rally Italia Sardegna

Příspěvekod PLuto » pon 20.06.2022 11:01

pelikan píše:Pluto a když tady zmiňuješ členy týmu, není to náhodou jejich práce? Uznávám, ne každý je profesionál, ale bavíme se o MS a tam těch vyloženě hobby týmů, u kterých mechoše dělá soused z dědiny za klobásu, tak takových tam asi moc není.
Nezlob se na mě, ale jiní brzké vstávání plus cestování do práce a pozdní příchod domů zažívají každý den v týdnu.
Ale souhlasím s tím, že ne všechno je v pořádku. Ovšem to je otázkou základní struktury a ne konkrétního harmonogramu. Si myslím a je to můj názor.


Jasně, jsou to členové týmu a je to jejich práce. I když, upřímně, každý, kdo se kolem rally pohybuje, musí být svým způsobem blázen a ten sport milovat. Nikdo normální to dělat nemůže :roll: Každopádně jsem tím jen chtěl poukázat, že to, že se jede poslední RZ v pět odpoledne ještě neznamená, že pro účastníky závodu končí jejich závodní den ještě před setměním. Jen jsem poukazoval na to, že by většina účastníků přivítala trochu přívětivější harmonogram. A normální civilisté, které rally vůbec nezajímá, tak určitě také.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24164
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally Italia Sardegna

Příspěvekod PLuto » pon 20.06.2022 11:30

Mates píše:Tak hlavně že harmonogram na ERC je o moc lepší ;) S těmi pravidly, které jsou jasně dané...je to (o) průser. Vloni na Barum shakedown 7:30...když den předtím končily seznamovačky na SS Zlín až hodně po půlnoci (předpokládám), než se dostaneš na hotel, ...


7:30 je přeci jen rozumnější čas, než 5:30... A ano, ani na ERC to s harmonogramy a časovými rozvrhy není o moc lepší. Za to může hlavně FIA, která v posledních letech nesmyslně tlačí na čtyřdenní formát, i když o to skoro nikdo nestojí a jak posádky, tak i pořadatelé a promotér vyjadřovali jasný odpor proti tomuto formátu. A letos s příchodem nového promotéra se to ještě zhoršuje, protože je potřeba upravit harmonogram požadavkům na přímé přenosy...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24164
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally Italia Sardegna

Příspěvekod Mates » pon 20.06.2022 15:50

Je to úplný masakr a nesmysl ... celkově.
https://www.facebook.com/pg/martinplesnikphotographer
Mates
S2000
 
Příspěvky: 4062
Registrován: stř 27.08.2008 07:18
Bydliště: Branky u Valašského Meziříčí

Re: Rally Italia Sardegna

Příspěvekod Karbonyl » pon 20.06.2022 19:01

Ale na barumku '96, kde druha etapa startovala o půl třetí ráno, vzpomínají všichni :D
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9501
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Rally Italia Sardegna

Příspěvekod Tomáš » pon 20.06.2022 19:41

Ještě že to tady přenesl Kuba Karbonyl trochu do humoru, protože už je to nekonečné a ty argumenty proti harmonogramu Sardinie mi přijdou fakt ujetý ....
Já ti tady, Petře, nemůžu ukázat paragraf jako u Jiráska (Šumava), že nemáš pravdu, tak zkusím jenom jednoduchá čísla:
Barumka - sobota - "pracovní" čas 14:10 hod. (start 8.00 - cíl 22.10, najeto 127 ostrých km na 8 RZ), odpočinek do neděle necelých 9 hodin
Sardinie - sobota - "pracovní" čas 14:05 hod. (start 5.25, začátek flexi servisu 19.30, odtud už auto může odvést mechoš, najeto 132 ostrých km), odpočinek do neděle 11 a půl hodiny
Víš, ony mi ty formulace "všichni, se kterými jsem se bavil, tak nesouhlasí ...." mi ještě silně připomínají dobu "veškerý pracující lid si žádá ..." (protože my bolševici to takto chceme).
Kdybych měl pokračoval v lehce demagogickém tónu, tak "nikdo z mechaniků, s kterými jsem se bavil, neměl nic proti ...." :-) a všichni diváci, kteří se tady vyjádřili (Don), byli s harmonogramem spokojeni.
Na druhou stranu slibuji, že jestli se vám ve Zlíne podaří udělat takový harmonogram, kdy (na pohodu) jako divák za jeden den stihnu 4 erzety s jediným přejezdem, tak před vámi smeknu ...
Tomáš
A/6
 
Příspěvky: 1616
Registrován: ned 12.07.2009 13:51

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2022

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků