od PLuto » ned 14.08.2022 16:05
Musím říct, že osobně mě hodně mrzí neučást španělského týmu Suzuki Ibérica. Ty jsem se snažil dostat do Zlína už řadu let, ještě v dobách, kdy jezdili se Swiftama S1600. Poté, co postavili R4, tak jsem se je pokoušel přesvědčit (nakonec úspěšně) na starty v Evropě. Bohužel, FIA tuhle kategorii sice vypsala, ale postupně dělá vše pro to, aby chcípla. Před letoškem bylo rozhodnuto o jejím zrušení. Na nátlak týmů FIA dala za úkol novému promotérovi ERC, aby pro tyto auta vytvořil kategorii. Tak na poslední chvíli vznikla ERC Open, s od začátku (a v podstatě doteď) nejasnými pravidly a tak úžasnou podporou, že počet účastníků klesal a už teď je prakticky jasné, že po sezóně skončí. Vloni se španělský tým do Zlína nevydal, protože týden před Barumkou se jel jejich domácí šampionát na soutěži, kde byli hlavními sponzory a nemohli chybět. Letos vše směřovalo k tomu, že do Zlína přijedou s oběmi auty, letenky zaplacené, zálohy na ubytování zaplacené. Leč rozhodnutí promotéra o zařazení Rally Catalunya do ERC všechny plány změnilo. Kdyby se o tom rozhodlo dřív, tým by nejspíš obětoval jiný závod a do Zlína by přijel. Za této situace bohužel padlo rozhodnutí vynechat Barumku a místo toho se představit na domácím závodě. Tím nejspíš padá jedna z posledních šancí tyto vozy vidět ve Zlíně. Společně s nepřihlášením týmu nakonec padla i účast litevského týmu se Škodou Fabia R4. Chtěli si přijet napravit reputaci po loňské absenci a zabojovat s jezdci Suzuki, ale při jejich neúčasti (a společně se zánikem kategorie) se nakonec rozhodli nepřijet. A to chtěli opět přijet se dvěma vozy. Jedno měl řídit Potiiko, u druhého se ještě řešil pilot. Teemu Asunmaa nebyl volný kvůli termínové kolizi s finským mistrákem, řešila se tedy náhrada. V hledáčku byla řada pilotů jako Sesks či Franceschi a můžu prozradit, že v úvahu padali i Jan Talaš a Tomáš Enge. Nakonec z toho ale nebude nic...