od Tomáš » čtv 25.08.2022 22:44
Nabídnu trochu statistiky vzhledem k počtu posádek po přejímkách (srovnání 2021 vs. 2022).
2021: 136 aut (47 cizinců + 89 našich)
2022: 105 aut (47 cizinců + 58 našich)
Tedy zahraniční posádky kvantitativně na stejné úrovní (v drtivé míře zajišťuje jejich účast status podniku ME), u našich pokles o 35%! Hlavně to je vidět na národním poli, z loňských 59 dolu na 37 aut (skoro o 40% méně).
Dost podobně na tom byla i Bohemia - z celkových 90 aut (2021) sešup na 63 (2022), tedy dolů o rovných 30%.
Otázka zní, proč? Přesnější odpověď bych nechal až po Pačejově. Ale zatím nabízím dvě vysvětlení:
1. chybí peníze (ale na Hustopečích třeba tento problém nebyl, našich posádek bylo ještě o něco více než 2021)
2. podniků je hodně a posádky si logicky vybírají, prostě hlasování nohama
Bohemia - úbytek (2021 - nevhodný harmonogram, dost nevhodné až arogantní chování ředitele "jestli se vám to nelíbí, tak nejezděte" apod.)
Barum - úbytek (2021 - posádky vzadu odjely jen cca 130 km ostrých km, míň než na jiných soutěžích MČR, přitom náklady vč. startovného mnohem vyšší, no a co víc - jen 2 RZ z 15 startovaly na svůj čas, aspoň dle Ivo Vybírala, přitom s J.Dohnalem startovali už na začátku národního pole. Chápu, že to musí být dost na nervy zahřát si auto a gumy, nachystat tlaky, no a pak čekáš a nevíš, zda budeš čekat 10 min, půl hodiny, nebo víc ... Rovanpera startoval v Belgii do osudné RZ2 jen o 4 minuty později a už z toho byl vynervovaný
Ale uvidíme, kolik se toho sejde na Pačejově ...