Součástí RZ 2 byl
tunel Isegami, který byl mediálně hodně propírán jako unikátní útvar na RZ. Ve finále se ukázalo, že u 308 metrů dlouhého tunelu byl největší problém zvířený prach, který výrazně snižoval viditelnost.

Účastníci IRC a ME v minulosti měli možnost poznat něco podobného - na Rallye du Valais byl na rychlostní zkoušce Bagnes
tunel dlouhý rovných 500 metrů. A zážitek to je skutečně unikátní - když jedete takovou dobu jenom rovně a vidíte světlo na konci tunelu... Obzvlášť, když se to jezdilo na konci října a tak už bylo v okolí pěkně chladno (od začátku listopadu bývává tato cesta na zimu zavřená). Tunelem se dostáváte z jednoho údolí do druhého, přičemž v každém z nich může být rozdílné počasí. A tak jedete tunelem a víte, že kousek za ním je ostrá pravá zatáčka a přemýšlíte, jestli tam bude sucho, mokro nebo třeba i zledovatělá cesta...
Letos se do harmonogramu vrátila po dlouhých osmi letech a byť v nejkratší možné osmikilometrové podobě a v obráceném směru, než když jsem tam byl já, i pořád je to něco unikátního. Níže přikládám onboard z letošního ročníku.