od Mirek Fric » čtv 26.10.2017 14:10
Z principu toho kitu nemůže existovat žádná globání homologace, protože doslova každé jednotlivé auto R4 může být jiné. Proto se dělá zjednodušená homologace pro každé auto zvlášť. Požádat rovnou o mezinárodní homologaci ale může kdokoli, kdo takové auto postaví. Oreca by ho měla celým procesem vést.
Důležitým faktorem ve vzniku tohohle kitu bylo to, co jsem do překladu vložil v jedné poznámce v závorce, tedy že ve spoustě zemí, zejména mimo EU, se za dovoz hotového auta platí obrovské clo. To ale neplatí pro dovoz jednolivých dílů a lokální stavbu. Zatímco auto postavené v EU je v porovnání s R5 dost drahé (neřeším teď vůbec provozní náklady), tak v případě mimoevropského státu najednou R4 vyjde výrazně levněji než clem prodražená R5. K tomu je nutné připočíst, že nečetní výrobci R5 často v dané zemi ani nemají dovozce a týmy tak ani nemají nikoho, kdo by je třeba nějak podpořil. Se stavbou R4 si mohou vyjednat spolupráci prakticky s libovolnou značkou. Pro dané země je i velkou výhodou, že by veškerou údržbu mělo být možné provádět na místě, což pro dovozové R5 neplatí.
PS Autor textu článku je člověk, který má obrovské zkušenosti s provozováním R5 několika různých značek a má i mnoho informací o R4. Není to marketingový článek Orecy.