Vozy kategorie R4 (Rally2 Kit)

Re: Vozy kategorie R4 (od 2017)

Nový příspěvekod PLuto » pát 20.10.2017 12:13

Snaha je, aby to jezdilo na úrovni současných produkčních aut, které to má nahradit.
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23761
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R4 (od 2017)

Nový příspěvekod Miloš-V » pát 20.10.2017 19:52

Já to nemyslel časově, to poznat samozřejmě nejde, šlo mi jen o jízdní projev na oko. To mi opravdu připomíná první S2000.

Mirek Fric píše:Nechci se vám do těch odhadů míchat, ale myslím, že z toho videa nemáte šanci poznat, jak rychle to jede oproti jiným autům. Že to bude pomalejší než R5 je jasné z principu, ale jak moc, to nejde z toho videa vůbec říct.
Uživatelský avatar
Miloš-V
N/2
 
Příspěvky: 824
Registrován: pát 28.10.2011 21:38
Bydliště: Poděbrady

Re: Vozy kategorie R4 (od 2017)

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 20.10.2017 20:15

No má to mít 260 koní, takže moc víc od toho čekat snad ani nejde.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R4 (od 2017)

Nový příspěvekod Mirek Fric » pát 20.10.2017 21:33

Karbonyl píše:No má to mít 260 koní, takže moc víc od toho čekat snad ani nejde.


Oficiální čísla nemá vůbec smysl brát v úvahu (podle nich má Fabia R5 205 kW čili ani ne 280 koní :D ). Prakticky žádné závodní auto nemá oficiálně deklarovaný výkon (ani kroutící moment - občas se uváděná čísla dokonce vzájemně matematicky vylučují, například u některých dvoulitrových WRC).

A i kdyby to mělo "jen" 260 koní, tak pokud to bude vážit kolem 1200 kg, tak to na většině tratí rychlejší než N4 bude tak jako tak.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie R4 (od 2017)

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 20.10.2017 22:52

To že papír snese hodně mi nemusíš říkat, víme své. Chtěl jsem poukázat na to, že papírově to na R5 nemá mít a tudíž to tak ani nemůže jet.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R4 (od 2017)

Nový příspěvekod liposh » čtv 26.10.2017 12:47

Koukal jsem na ten letáček od Orecy a nějak mě to nepřesvědčilo.Počkám si, jak to bude ve skutečnosti s těmi provozními náklady, cena samotná je poměrně dost vysoká na to, aby kohokoliv mladého motivovala jít do této kategorie. A taky by mě zajímalo, kolik teda stojí taková národní, resp. mezinárodní homologace. Předpokládám, že ten Dytko právě narve tyhlety vnitřnosti z Orecy do Nissanu Micra a pak si to nechá od polské ASN posvětit. Ale bylo by lepší, kdyby ta Micra měla rovnou homologaci mezinárodní.
liposh
A/5
 
Příspěvky: 478
Registrován: úte 30.08.2011 18:56

Re: Vozy kategorie R4 (od 2017)

Nový příspěvekod Mirek Fric » čtv 26.10.2017 14:10

Z principu toho kitu nemůže existovat žádná globání homologace, protože doslova každé jednotlivé auto R4 může být jiné. Proto se dělá zjednodušená homologace pro každé auto zvlášť. Požádat rovnou o mezinárodní homologaci ale může kdokoli, kdo takové auto postaví. Oreca by ho měla celým procesem vést.

Důležitým faktorem ve vzniku tohohle kitu bylo to, co jsem do překladu vložil v jedné poznámce v závorce, tedy že ve spoustě zemí, zejména mimo EU, se za dovoz hotového auta platí obrovské clo. To ale neplatí pro dovoz jednolivých dílů a lokální stavbu. Zatímco auto postavené v EU je v porovnání s R5 dost drahé (neřeším teď vůbec provozní náklady), tak v případě mimoevropského státu najednou R4 vyjde výrazně levněji než clem prodražená R5. K tomu je nutné připočíst, že nečetní výrobci R5 často v dané zemi ani nemají dovozce a týmy tak ani nemají nikoho, kdo by je třeba nějak podpořil. Se stavbou R4 si mohou vyjednat spolupráci prakticky s libovolnou značkou. Pro dané země je i velkou výhodou, že by veškerou údržbu mělo být možné provádět na místě, což pro dovozové R5 neplatí.

PS Autor textu článku je člověk, který má obrovské zkušenosti s provozováním R5 několika různých značek a má i mnoho informací o R4. Není to marketingový článek Orecy.
Mirek Fric
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 12720
Registrován: úte 01.01.2008 14:24

Re: Vozy kategorie R4 (od 2017)

Nový příspěvekod PLuto » pon 20.11.2017 22:51

Oreca má výhradní právo na R4 kit jen pro roky 2018 a 2019. Od roku 2020 bude moci R4 kit homologovat kdokoliv (při dodržení předpisů).
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23761
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R4 (od 2017)

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 24.12.2017 17:22

Polský Evolve Motorsport a jeho Yaris R4:
Přílohy
FB_IMG_1514132234495.jpg
FB_IMG_1514132224290.jpg
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Vozy kategorie R4 (od 2017)

Nový příspěvekod Karbonyl » ned 02.09.2018 09:00

Další digitální R4 - Fiat 500X od Milano Racing.
Přílohy
r42.jpg
r41.jpg
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9491
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron