Novinky v MS 2023

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod Červ » čtv 15.06.2023 14:02

No já nevím. Pořád mi příjde, že ta TOP kategorie by měla prostě vypadat svým způsobem brutálně a měl by z toho jít respekt a pocit, že to neuřídí každý. Možná by stačily nějaké další aero prvky, jenže ty jsou sami o sobě docela drahé a zřejmě celkově auto nezrychlý...

Upřímně mi ani ty souboje nepříjdou ve RC2 o tolik vyrovnanější, ale spíš možná jako důsledek širšího pole. A potom se vracíme na začátek - lze nějak dostat víc továren do Rally1? Lze je slevnit?

A co tedy formát soutěže? Nestačilo by změnit jej?
- Přidat další PS? Aby bylo možné získat polovinu bodů během soutěže z PS a druhou polovinu za celkové umístění?
- Umožnit návrat do soutěže několikrát za den (např. i v polovině dne nebo po každých 3 RZ?)? Pro případ menších výpadků?
Červ
A/5
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 28.03.2010 13:25

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod PLuto » čtv 15.06.2023 15:26

pelikan píše:Je opravdu nutné přifukovat R5/Rally2 pokud by se odstřelily Rally1? Podle mě ne. Jak už bylo psáno tak v v roce 1986 se řeklo, že příští rok už nebude skupina B a rally to nezabilo. Prostě by na trati nebylo to srovnání a sport by to byl hodně moc dobrej. Navíc by to, podle mě, přineslo kýžený efekt v tom smyslu, že najednou by jelo i plno soukromníků a někteří by byli schopni občas zajet prosti fabrice. Z těchto by se navíc mohli dále rekrutovat noví tovární piloti, protože by bylo vidět jak jedou pod tlakem v nejvyšší kategorii.
Ale bohužel někdo stále chce napasovávat zkušenosti a výsledky, kterých dociluje okruhová disciplína F1 na trochu jinou motoristickou disciplínu jakou je rally. Bohužel i na exkluzivní a superdrahé F1 je více týmů a více vozů než v MS rally těch továrních.
Něco je špatně a je to jen v uvažování lidí, kteří to vedou nebo si myslí, že to vedou.


Tak ono zakázat Rally1 a udělat z Rally2/R5 by možná bylo momentální řešení, ale to je tak na rok, na dva. Je potřeba řešit, co do budoucna. Ony ani ty současné předpisy pro R5 nejsou na dlouho, osobně myslím, že připravovaný Yaris bude poslední podle těchto předpisů. Dál bude potřeba něco jiného... A že by soukromníci byli schopni něco zajet proti fabrice? Upřímně, tohle moc nechce ani promotér, ani FIA a ani ty fabriky...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 23621
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod pelikan » čtv 15.06.2023 17:18

Pokud promotér nechce, aby někdo slabší občas porazil fabriku tak si bohužel nevidí na špičku nosu a sebelepší předpisy ať už technické nebo třeba sportovní (superally, extrabody) atraktivitu nezlepší. Tohle totiž do toho závodu přinese to koření, a ne jestli Loeb, Gronholm, Neuville, Tanak po desáté v řadě porazili stejnou partu kolegů.
U automobilek tomu rozumím, lejou do toho peníze a on si je dovolí porazit soukromník. Jenže i tohle je o přístupu a mediálním využití. To jak se chovají automobilky je krásně vidět na 24h LeMans. Jedna dlouho vyhrává, pak přijde další, nazbrojí a pokud porazí tu první tak ta se většinou stáhne. Myslím si, že Ferrari dosáhlo svého cíle, vyhrálo 100.ročník a nějak moc nevěřím, že budou mít potřebu dál pokračovat.

Někde na minulé stránce byl povzdech někoho ze zdejší komunity, že ho přenosy vlastně neba protože mu to zabije celý víkend. No to je holt rally. Já vím doba je rychlá. Ale když pojedeš na tu rally se dívat na vlastní bulvy tak ti to taky zabije celý víkend. A o tom jsem mluvil ve svém posledním postu. Buď chceme chtít zachovat rally a nějak se snažit jí zpopularizovat takovou jaká je, nebo chceme rychlý sprint na pár minut, protože už nemáme trpělivost. Ale nejsou tu už tyhle sprinty? Okruhové závody, rallycross, závody do vrchu?

Že jo to problematika složitá je jasné. A ti co tomu velí si musí říct pro koho to dělají, jestli jen pro svou kapsu nebo pro závodníky nebo pro diváky které chtí oslovit, protože oni jim tu kapsu plní?

Všechno jen můj názor.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 669
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod Gurun » pát 16.06.2023 05:37

Stačí se inspirovat kategorií Moto GP. Jsou to ryzí speciály a jaký to má ohlas. Zvítězí tam i netovární tým, byť jede max. s dva roky starým továrním modelem. Nákladově je to na úrovni WRC a pořád tam jede 22 jezdců a pokud nějaký tým odchází, daří se ho od další sezony nahradit novým. Vždy je období nadvlády jedné značky a tím, že není ta značka jen v továrních barvách má i člověk který to úplně do hloubky nesleduje pocit, že tam pokaždé zvítězí někdo jiný. A ve finále tam jede pět továrních týmů, což mi na to množství startujích moc nepřijde.
Gurun
A/5
 
Příspěvky: 328
Registrován: stř 05.11.2008 11:10
Bydliště: Modrá

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod Karbonyl » pát 16.06.2023 12:03

Gurun: Jo to jsou ty počty, na jakých bylo WRC před čtvrtstoletím. Mít teď pět fabrik, každá po třech čtyřech autech, to by bylo fajn, ale furt se nenašlo řešení, jak toho docílit. Jeden z důvodu sám píšeš - že v MotoGP soukromníci jezdí starší tovární kusy. To ve WRC dostalo první zářez v r. 2004, kdy týmům zmizela podstatná část trhu, WRC 1.6 nikdo moc ze soukromníků nechtěl, protože tu byly docela atraktivní S2000 a nastupovaly er pětky a pokud si někdo koupil nějaké z těch pár vyrobených okřídlených WRC 2017+, tak jsou to už teď po pár letech spíš sběratelské rarity zavřené v garážích. No a současné hybridy samy továrny ani prodávat nechtějí/nemůžou.
Karbonyl
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 9488
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod pelikan » pát 16.06.2023 12:55

Asi se shodneme, že nejvíc si FIA a promotér na.rali do vlastního hnízda tím, že chtí udělat z aut WRC/Rally1 exkluzivitu jen pro MS. A to je obchodně špatně. Když ti nefunguje obchodní model tak do toho nepůjdeš. Ano promotér to staví na svůj obchodní model, on nechce ta auta jinde. Bohužel to má to velké ALE, kterého jsme svědky už od roku 2004/2005. Tehdy to ještě zachraňovaly privatní týmy jako RedBull, CRT Škoda, Stohl a Solberg s Citroeny atd. a úpadek byl celkem pozvolný. Ono je totiž úplně jedno jestli ta auta budou z gumy, oceli nebo kevlaru a bude je pohánět natažený gumový svazek, spalovák, TDI nebo vodík. Důležité je, aby firma na to měla.
Jsou tu jen dvě superbohaté firmy a Msport to platí jen díky prodeji Rally2.
Proč by Citroen nebo Škoda chtěli vyhazovat obrovské miliony za Rally1 když obchodní model kategorie Rally2 jim za nějakých 6let (to odhaduji) dovolil prodat okolo 500ks závodních speciálů, na které i dodává náhradní díly atd. Prostě vývoj se jim tím zapaltil a jestli nejsou v plusu tak jsou šul nul. A o to tu jde.
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 669
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod Gurun » pát 16.06.2023 15:31

A to jsme u neschopnosti promotéra a jeho zkostnatělosti. Ještě jednou použiji to Moto GP a hlavně jejího promotéra Dornu. Celý závodní víkend má tři dny. Startuje cca celkově 80. strojů ve třech kategorích. Vždy v pátek tréninky, sobota kvalifikace, neděle závodní víkend. Do letošního roku tomu tak bylo. Promotér si kladl otázku jak to udělat zajímavější pro stáje, jezdce a hlavně diváky a nejvíce ty u TV. A ejhle, od letoška už v sobotu vždy v 15.hodin se jede závod ( dá se říct půlka normálního nedělního) Moto GP. Tím se musel posunout systém kvalifikací a naráz už od pátku se pořád o něco jede. Z prozatímních čísel to ukazuje, zvětšení návštěvnosti, větší sledovanost a o penězích se asi nemusím bavit.

V loňském roce překvapivě skončila tovární Suzuki. Jak továrna deklarovala, kvůli financím. Přesto že jejich jezdec byl mistrem světa. A ejhle, do měsíce je nehrazuje nová stáj. Ve WRC nepředstavitelné.

Tolik omílaná ekologie. Elektické motorky moc netáhnou, televize to moc nepřenášejí, tak co Dorna vymyslí? Tuším rok 26,nebo 27, se začne používat syntetické palivo a jsme ekologičtí!

Promotér Moto GP umí velmi rychle jednat a dát trhu co chce a ať jsou všichni spokojení.

A teď to porovnejme s promotérem WRC ...
Gurun
A/5
 
Příspěvky: 328
Registrován: stř 05.11.2008 11:10
Bydliště: Modrá

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod Červ » úte 20.06.2023 06:10

pelikan píše:... Někde na minulé stránce byl povzdech někoho ze zdejší komunity, že ho přenosy vlastně neba protože mu to zabije celý víkend. No to je holt rally. Já vím doba je rychlá. Ale když pojedeš na tu rally se dívat na vlastní bulvy tak ti to taky zabije celý víkend. A o tom jsem mluvil ve svém posledním postu. Buď chceme chtít zachovat rally a nějak se snažit jí zpopularizovat takovou jaká je, nebo chceme rychlý sprint na pár minut, protože už nemáme trpělivost. Ale nejsou tu už tyhle sprinty? Okruhové závody, rallycross, závody do vrchu? ...

Určitě, pokud je člověk v místě dění, tak je ten vjem naprosto jiný. V podstatě mi šlo spíš o koncepci přenosů. Na živo se musím přiznat, že jsem na rally s 3 minutovými rozestupy snad ještě ani nebyl (ale možná se i pletu).

Mé vyjádření bylo ohledně přenosů, kde bych prostě čekal, že buď pojede i v mezerách nějaký obsah (třeba souhrny dne/půl dne). Nebo právě proto jsem navrhoval, že by mohla být něco jako zlatá hodinka, kde by byl obsah hustější a divák by věděl, že na tuto dobu má "vždy" přiběhnout k TV. Nebo alespoň udělat třeba interaktivnější přenos - že by si člověk mohl aktivovat pohled z vozu dle výběru. Taky by se dalo pouštět srovanávací onboardy třeba z RZ, kde jedna posádka odskočí. Případně zdůraznit volbu pneumatik a vrátit se k tomu po RZ a pustit srovnání. Prostě, když je třeba hokej, tak i tam mají na pauzu nachystaný nějaký obsah.

Co se týká délky závodu, zde jsem pro zachování již současných distancí.

Takže abych své tvrzení korigoval - přenosy mě často nebaví a navíc mi příjdou strašně roztahané. Vlastně mi příjde zábavnější i závěr, když jedou R5/Rally2 s menšími rozestupy a člověk i vidí, když někdo výrazněji ztratil...
Červ
A/5
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 28.03.2010 13:25

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod Rendy » úte 20.06.2023 11:28

Jsem rád, že se zde takováto diskuze rozjela ;). Můj názor není nikterak revoluční a ukojit mé potřeby, které od rally jakožto divák očekávám není zas tak moc složité. Jen se musí chtít. Souhlasím jednoznačně s názorem, že WRC Promoter zkostnatěl a WRC+ nikterak neposouvá. Co se týče přenosů, rozhodně vyčítám od prvopočátku nezáživné umístění onboard kamer. Je smutné, že například helmet cam WRC pilotů z předzávodních testů letí internetem jak splašené, mají obrovský dosah je to zážitek sledovat. Naproti tomu kamery umístěné promotérem jsou nezáživné, skutečnou rychlost víceméně tlumí a není z toho nic k čemu by se člověk rád vracel. Navíc kvalita nahraných onboard videí je žalostná a dostačující možná jen pro přehrání na mobilu.
Režie přenosů je něco co mě dokáže vždycky pěkně vytočit. Z dlouhé RZ vidíte maximálně začátek zkoušky od prvních dvou aut a poté poslední cca 3 minuty zkoušky. Pokud se navíc ukáže nějaká zatáčka extrémně zrádná a mají tam první auta problémy, režie absolutně ignoruje ostatní posádky a řeší jejich dojezdy do cíle než, aby se na toto místo zaměřili a přinesli zajímavé "live" záběry. Chápu, že pokrytí signálu po celé délce RZ není snadné (možná i nemožné), ale od dob vzniku WRC+ se nic nezměnilo.
Mám rád rally takovou jaká je, takže dělat z toho sprinty nebo uměle dramatizovat závod není nic co bych potřeboval. Nechejme rally takovou jaká je. Ohledně bodování bych byl ochoten přistoupit například na bonusový bod za každou vyhranou RZ, což bude samozřejmě nefér pro čističe, ale aspoň si nějaké body odveze i Ford, který jinak tempo do konce závodu neustojí :D.
Ohledně samotných Rally1 vozů. Nejsem zastánce nástupů elektromobility a ani hybridy mě nikterak neoslovují. Svět nespasíme pár Rally1 auty, která budou relativně "ekologické". Za mě jednoznačně brutální zvuk a vzhled. To je to co chceme podél RZ vídat a co nám dělá husinu.
Žádnou převratnou novinku jsem zde nezmínil, ale Pluto chtěl vyjádření, tak se vyjadřuji :) .
Rendy
A/5
 
Příspěvky: 356
Registrován: sob 29.03.2008 10:23

Re: Novinky v MS 2023

Nový příspěvekod Walach » úte 20.06.2023 14:20

Rally1 nejsou hybridy proto, že mají spasit svět nebo být rádoby ekologické. Je to obyčejné přizpůsobení se směru, kterým se automobilismus už nějakou tu dobu ubírá a v nejbližší době zřejmě i nadále bude. Z dvoulitrových WRC se také nepřecházelo na o třídu menší auta s motorem 1,6 proto, že by snad byly ekologičtější. Tvoje aktuální 208 rally4 také není oturbená 1.2 proto, že má nižší spotřebu než předchozí atmosférická 1.6 ve 208 R2. Rally jakožto disciplína motorsportu dávnonení tím, kdo udává trendy které se přenáší do sériové výroby, naopak je neustále ve vleku směřování osobních automobilů. Automobilky do rally investují buď z toho důvodu, že to považují za dobrý marketing -( definitivně Rally1), nebo dobrý byznys ze své podstaty (Rally2-5) V nejlepším případně kombinace obojího. FIA a promotér toto musí reflektovat, protože disciplína která zajímá pár lidí nebude výhledově atraktivní ani marketingově, ani byznysově.

Co se týká přenosů, tak naprosto souhlasím. Opět se v tom projevuje přístup "hlavně nic neměnit, když to nějak pořád funguje."
play stupid games, win stupid prizes
Uživatelský avatar
Walach
A/6
 
Příspěvky: 1965
Registrován: čtv 18.12.2008 19:59
Bydliště: Valmez City

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2023

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků