Tož můj pohled na shootout:
- vítězové jsou podle mě vybraní dobře. Alex musí hodně vypilovat english, ale jezdecky má zlaté ruce a velké kule
Přitom všechno mohlo být jinak, protože mu do Freistadtu přijela jen půlka zázemí a když se vedle jeho auta ještě v pátek večer válela porouchaná převodovka a náhradní byla někde v dílně v Itálii, nebylo klukům moc do smíchu. Ött Tanak jezdil na asfaltu velice nenápadně, což ale po první sekci vyvrátily výsledky časů z RZ - ve všech třech průjezdech měl narozdíl od všech ostatních konkurentů stabilní časy v rozmezí jen několika sekund bez ohledu na vytahaný nebo nevytahaný bordel. No a na šotolině prostě neměl konkurenci, to byl velký sport. Mým osobním favoritem byl před závodem Vali Porcisteanu, během soboty ale udělal až moc chyb (velké bum na asfaltu a dva defekty na dvou šotolinových RZ). Takže když jeho tým v servisu prováděl jemnou hodinářskou práci za pomocí metrového kladiva, aby se na lanceru aspoň trochu podařilo narovnat zbořený kufr, bylo jasné, že se zároveň do země zarážejí i "Porcelánovy" šance.
- čučet jsem se byl na dva průjezdy u startu asfaltu, v kose nejpěknější průjezdy Honza Černý a Vali, "bonusem" byla rána Kostariky v dáli na obzoru. Na šotolině jsem byl na jeden průjezd rovněž u startu, tady předvedl největší sport opět Honza Černý (snad to bylo chtěné
), jeho dobrždění do retardéru bylo milimetrovou a hodně srdeční záležitostí - ostatně je to viděti ve videu, co sem dal Mirek. Nejvíc crazy tady ale byl Gigi, který půlku závěrečného sjezdu k retardéru a kose letěl na brzdách dverami vperod. Jak jsem se později dozvěděl, teprve si osahával, jak to auto na malých brzdách funguje. A právě v tomhle momentě prý zjistil, že moc ne
- RZ můžu zhodnoti jen z půlky, asfaltovou jsem neprojížděl. Šotolinová ale podle mě snese tvrdou kritiku. Byla to velice úzká trať, o šotolině by se dalo muvit jen v úseku kousek za startem, ale jinak to byla spíš hlíněná lesní cesta, pro dvoukolky asi dost protrpěná. No a závěrečná třetina okruhu na hodně rychlém asfaltu... Osobně si myslím, že by si nezpěvněný povrch zasloužil víc prostoru. Kluci budou v MS jezdit hlavně na šotce, navíc shootouty v ostatních regionech jsou zcela bez asfaltu. V Rakousku se jelo třikrát na asfaltu, pak tady na té písko-hliněno-asfaltové trati, navíc páteční shakedown, což byla jediná možnost, kde v rámci shootoutu vyzkoušet pryže od Pirelli, byl taky asfaltový...
- Organizace podniku byla tak půl na půl. Největším mínusem byla termínová kolize s několika národními mistráky, což se rapidně projevilo na návštěvě diváků i médií, nedotažené byly i takové věci jako značení příjezdů k RZ či zpracování oficiálního webu a tištěného programu. Na druhou stranu vše proběhlo bez větších komplikací, za dění v centru podniku ve Freistadtu pořadatelé pokaždé sbírají plusové body. Zázemí v Messe Halle OK, kulturprogram sice trochu zpožděný, ale docela zajímavý, prostě toto lidi z Jänneru umí.
- resumé: pěkný a unikátní podnik, který ale má ještě dost prostoru na zlepšování.
- Pozn. 2 Walach: za ten návrh N15 máš jedno plus, ale za fiata dvě mínus...