Haryk píše:Pluto, tys ale tak strašně negativistický![]()
PS: ale na tom, že 2015-2005 je 10, bychom se shodnout mohli, ne?
11



Haryk píše:Pluto, tys ale tak strašně negativistický![]()
PS: ale na tom, že 2015-2005 je 10, bychom se shodnout mohli, ne?
Největší problém v klesající úrovni různých mistráků je to, že de facto není s čím závodit, a když je něco, s čím se dá jezdit na mezinárodním poli, tak je to vždycky auto hrozně drahé a ne vždy spolehlivé (viz 208T16). Nejvíc ale chybí ta nejlevnější auta, kterých je homologováno hrozně málo, vždyť skoro chybí homologovaná auta třídy R1... Je to asi nejvíc proto, že předpisy pro veškeré homologace jsou dneska díky chlapíkům z FIA tak svázané, že se nikomu do homologací těch levných aut ani nechce. Takže nezbývá než národním federacím to řešit různě po svém a povolovat různé výjimky na levnější závodní auta nebo i na stará auta jen proto, aby vůbec byli nějací závodníci. A to platí i pro ta stará wéercéčka, když už ta auta jednou existují a mají bezpečnostní výbavu a řidiče, který je ochotný v nich jezdit, není naprosto žádný důvod, proč by ta auta neměla aspoň v národním měřítku byla používána. Když už si ta FIA sama dělá na hlavu tím, že se snaží vydělávat za každou cenu tím, že vymýšlí různá zdražování a různé omezující předpisy, které jsou mnohdy kontraproduktivní. Když odběhnu od rally kousek dál, nejvíc je asi v současnosti nenažranost FIA kombinovaná s vymýšlením všech různých nesmyslů vidět v F1, která mi připadá, že už jde asi definitivně do kopru a jestli se někde na národní úrovni vymýšlí nějaké záchranné plány pro aspoň dočasné řešení, zaplaťpánbůh za ně... A že v Británii automobilky "ztratily zájem podporovat rally"? Ony by ten zájem ztratily tak jako tak, to s evropizací předpisů nesouvisí, případně by podporovaly pořád méně a méně lidí. Stejně jako už u nás škodovka sice drží S2000/R5, ale dlouhá léta už zcela kašle na podporu jakýchkoliv levněiších aut, které jsou pro zvýšení počtu závodníků základem. Takže dokud se v tomhle směru nezmění politika FIA, nebudou nová auta přibývat a jediná šance, jak aspoň udržet počet závodníků, je povolování provozu starších závodniček...PLuto píše:
Na tohle bych možná mohl navázat mou nedávnou debatou s jedním spolujezdcem z Velké Británie, se kterým jsme taky probírali stav rallysportu, povolení různých homologací apod. Sám se přiznal, že povolení starších aut a hlavně různých národních homologací ve Velké Británii bylo sice v krátkodobém hledisku plusem, protože jezdilo hodně aut, ale v dlouhodobějším hledisku to mělo negativní vliv, protože přestaly přibývat nové auta. Navíc se tím ostrovní jezdci prakticky uzavřeli do sebe, protože s tím nemohli startovat nikde v zahraničí. Automobilky ztratily zájem podporovat rally, diváků začalo ubývat. A hlavně začalo ubývat jezdců, kteří by se byli schopni (a mnohdy i ochotni) za daných podmínek posunout dál. Kdo chtěl něčeho dosáhnout, musel co nejdřív ven. A tím vznikla po McRaeovi a Burnsovi mezera, která taky přispěla k pádu úrovně šampionátu. Až teď to začíná zachraňovat Meeke a Evans, což podněcuje posádky k nákupu nových strojů i k plánům na starty venku...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků