Novinky v MČR v sezóně 2015

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod Melmisek » pát 20.03.2015 14:49

Haryk píše:Pluto, tys ale tak strašně negativistický :lol:
PS: ale na tom, že 2015-2005 je 10, bychom se shodnout mohli, ne? ;)


11 :D :D :D
...ŠkodaUltrasGang...
Uživatelský avatar
Melmisek
N/2
 
Příspěvky: 763
Registrován: ned 25.01.2009 22:08
Bydliště: Pribram

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod PLuto » pát 20.03.2015 17:10

Jaroslaw Szeja testoval na novou sezónu

phpBB [video]
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24221
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod PLuto » pát 20.03.2015 17:22

Pro ty, kterým nefunguje předchozí video, tak můžu nabídnout aspoň fotogalerii z testu - ZDE

Obrázek
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24221
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod PLuto » pát 20.03.2015 23:08

Obrázek
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24221
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod -xp- » pát 20.03.2015 23:53

PLuto píše:
Na tohle bych možná mohl navázat mou nedávnou debatou s jedním spolujezdcem z Velké Británie, se kterým jsme taky probírali stav rallysportu, povolení různých homologací apod. Sám se přiznal, že povolení starších aut a hlavně různých národních homologací ve Velké Británii bylo sice v krátkodobém hledisku plusem, protože jezdilo hodně aut, ale v dlouhodobějším hledisku to mělo negativní vliv, protože přestaly přibývat nové auta. Navíc se tím ostrovní jezdci prakticky uzavřeli do sebe, protože s tím nemohli startovat nikde v zahraničí. Automobilky ztratily zájem podporovat rally, diváků začalo ubývat. A hlavně začalo ubývat jezdců, kteří by se byli schopni (a mnohdy i ochotni) za daných podmínek posunout dál. Kdo chtěl něčeho dosáhnout, musel co nejdřív ven. A tím vznikla po McRaeovi a Burnsovi mezera, která taky přispěla k pádu úrovně šampionátu. Až teď to začíná zachraňovat Meeke a Evans, což podněcuje posádky k nákupu nových strojů i k plánům na starty venku...
Největší problém v klesající úrovni různých mistráků je to, že de facto není s čím závodit, a když je něco, s čím se dá jezdit na mezinárodním poli, tak je to vždycky auto hrozně drahé a ne vždy spolehlivé (viz 208T16). Nejvíc ale chybí ta nejlevnější auta, kterých je homologováno hrozně málo, vždyť skoro chybí homologovaná auta třídy R1... Je to asi nejvíc proto, že předpisy pro veškeré homologace jsou dneska díky chlapíkům z FIA tak svázané, že se nikomu do homologací těch levných aut ani nechce. Takže nezbývá než národním federacím to řešit různě po svém a povolovat různé výjimky na levnější závodní auta nebo i na stará auta jen proto, aby vůbec byli nějací závodníci. A to platí i pro ta stará wéercéčka, když už ta auta jednou existují a mají bezpečnostní výbavu a řidiče, který je ochotný v nich jezdit, není naprosto žádný důvod, proč by ta auta neměla aspoň v národním měřítku byla používána. Když už si ta FIA sama dělá na hlavu tím, že se snaží vydělávat za každou cenu tím, že vymýšlí různá zdražování a různé omezující předpisy, které jsou mnohdy kontraproduktivní. Když odběhnu od rally kousek dál, nejvíc je asi v současnosti nenažranost FIA kombinovaná s vymýšlením všech různých nesmyslů vidět v F1, která mi připadá, že už jde asi definitivně do kopru a jestli se někde na národní úrovni vymýšlí nějaké záchranné plány pro aspoň dočasné řešení, zaplaťpánbůh za ně... A že v Británii automobilky "ztratily zájem podporovat rally"? Ony by ten zájem ztratily tak jako tak, to s evropizací předpisů nesouvisí, případně by podporovaly pořád méně a méně lidí. Stejně jako už u nás škodovka sice drží S2000/R5, ale dlouhá léta už zcela kašle na podporu jakýchkoliv levněiších aut, které jsou pro zvýšení počtu závodníků základem. Takže dokud se v tomhle směru nezmění politika FIA, nebudou nová auta přibývat a jediná šance, jak aspoň udržet počet závodníků, je povolování provozu starších závodniček...
-xp-
A/5
 
Příspěvky: 356
Registrován: pon 31.03.2008 11:18

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod Group B » sob 21.03.2015 12:34

Souhlasím.
Group B
A/5
 
Příspěvky: 242
Registrován: pát 23.01.2015 22:59

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod Haryk » sob 21.03.2015 16:31

Pluto? další negativisté? ;)
Bezpečnost muší bejt, i kdyby měly obratle praskat!
Haryk
N/4
 
Příspěvky: 2725
Registrován: sob 05.01.2008 05:12

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod Plhus » sob 21.03.2015 19:53

Ano, to je bohužel velká pravda... :( :(

A Pluto za to nemůže...
Marek Pléha - rally media
Uživatelský avatar
Plhus
S2000
 
Příspěvky: 4511
Registrován: úte 01.01.2008 13:59
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod PLuto » ned 22.03.2015 14:49

Jo, s tímhle taky souhlasím. Problém je v tom, že homologace auta je hodně dlouhou dobu svázaná s automobilkami. Tzn do závodního auta jde přestavět jen to, co zhomologuje automobilka. A automobilky samotné o tohle nemají moc velký zájem. A když už, tak jen konkrétní modely, které by se přestavovaly přes různé kity (R1, R2, R3, R5), aby na tom ještě vydělali. Jenže je to celkem začarovaný kruh, FIA se bojí něco udělat bez schválení automobilek, navíc by nad tím mohli ztratit kontrolu. Jednoduše klasická věc u velké organizace - takhle je to zaběhlé, tak proč to měnit. O určitý druh "změny" se pokouší s RGT, kde se dá zhomologovat i jednotlivý kus jakéhokoliv auta, když se splní základní stanovené předpisy. Už se pár takových aut objevilo, ale je otázkou, jak je to náročné (ať už finančně, tak i materiálově). Ale co mám informace, tak ti "stavitelé" měli problémy splnit i základní formální věci k homologaci (je dané, které dokumenty či certifikáty jsou k dispozici pro zahájení homologace a oni nezvládli ani to - typickým příkladem je jedno Porsche, kde majitel nebyl schopen dodat ani certifikát k rámu, ani fotografii auta).

Duhým, možná i vážnějším problémem je současná skladba výrobců současných civilních aut. Všechno teď směřuje k nízkoobjemovým motorům, hybridům či elektromobilům. Navíc všechny auta jsou přecpané všemožnou elektronikou. Předělat takovéto auta na skutečně závodní auto asi nebude tak jednoduché, jako dříve...
PLuto
www.AutoSport.CZ
www.AutoSport.CZ
 
Příspěvky: 24221
Registrován: úte 01.01.2008 00:00
Bydliště: Zlín

Re: Novinky v MČR v sezóně 2015

Nový příspěvekod pelikan » ned 22.03.2015 15:36

Pluto kdy došlo ke změně systému homologací na současný hodně svázaný standart? Proč se ty změny udělali?
pelikan
N/2
 
Příspěvky: 675
Registrován: sob 12.12.2009 15:24

PředchozíDalší

Zpět na Sezona 2015

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron