Tomáš píše:Nezlob se, Petře, ale tvůj příspěvek beru jako jeden z dalších v řadě zbytečných výpadů proti WRC ...
Z toho, co jsem viděl v TV a vysledoval na internetu, bych to zhodnotil takto: v cca 13.50 bourá Ogier na 9.-10. kilometru poslední RZ. Auto bez pravých kol stojí přímo v cestě, na místě nejsou prakticky žádní diváci. I kdyby se tam pár nějakých časem seběhlo, byl by dost velký problém více než 12 metráků těžké auto odtáhnout aspoň na kraj. Pořád by ale stálo na silnici, na jedné straně totiž byly svodidla, na druhé skála. Pustit do toho dalších cca 50 aut by byl docela risk. Takže nezbývá než tam vyslat nějakou "Abbu". Sám víš, jak rychle v takových okamžicích běží čas - cca 5 minut, než se rozhodne a odtahovka vyjede na trať. Dalších 15 minut, než tam od startu dojede. Potom min. 10 minut nakládaní, a než odtahovka odjede z erzety, .... zkrátka do půl hodiny takovou akci nelze absolutně stihnout. Spíš ten celkový čas zásahu lze odhadnout na nějakých 45 min. V 13.45 tedy vydává ředitel rozhodnutí o přidělení časů a RZ se nejede. Upřímně, pustit závody po skoro hodině pauzy je nesmysl, a je jedno, jestli to je WRC nebo ERC. Určitě si v reportáži ze Vsetína viděl naštvaného Trněného, který stál na startu 25 minut a pak musel závodit. Něco jiného je jet v takové situaci na šotolině a něco jiného na asfaltu. Takže tvrdit, že (ředitele Španělska) kromě jezdců WRC ostatní nezajímají je asi stejný faul,jako po maléru na barumce 2007 tvrdit, že ředitele (barumky) nezajímají posádky vzadu startovního pole. Každé podobné rozhodování, zda jet dále či zda erzetu (soutěž) odpískat, je strašně složité a sám osobně toto rozhodování odpovědným lidem vůbec nezávidím.
Můj příspěvek se vztahoval obecně k rozhodování v podobných situacích, ne až tak konkrétně jen k této situaci ve Španělsku. Ale je to ošemetné - takhle se zase může cítit poškozený Lefebvre, který neměl šanci bojovat o bonusové body v rámci powerstage. Věřím tomu, že kdyby po Ogierovi jel ještě někdo, kdo má šanci zabojovat o body v rámci powerstage, tak by se (možná) rozhodovali jinak.
Co se týká delších přestávek na startu, zažil jsem toho hodně, ať už na závodech ME nebo v národních šampionátech. A kromě ČR jsem ještě nikde nezažil, že by jezdci nechtěli po takovéto pauze startovat. Pamatuju jen tuším loňský Kypr, kde minutu před startem auta po pauze přijelo do prostoru startu z RZ civilní auto, tak si daná posádka "vynutila", že před nimi musí jet ještě jeden předjezdec...