Vím, že jsem věčný kverulant, ale neodpustím si ještě jednou zmínku o nesmyslně brzkých začátcích jednotlivých etap. Sardínie byla letos roztahaná po celé severní straně ostrova, takže posádky už od seznamovaček pravidelně vstávaly před pátou hodinou a najezdily spousty kilometrů. Totéž se odehrávalo i při závodě, kdy se k nim přidali i mechanici, kteří projížděli křížem krážem celý ostrov kvůli tankovačkám a přeskupením. A nepotkal jsem nikoho, kdo vidí smysl v tom, aby etapa začínala v 5:15? Proč? Jezdcům ani mechanikům se to nelíbí. A pochybuju, že i divákům. Díky tomu začínala první zkouška už v sedm ráno. Kolik lidí bude dobrovolně vstávat v sobotu v sedm ráno, aby se podívali na nějakou zkoušku v televizi? I spousta lidí, co byla na místě, tak ty dopolední zkoušky úplně vynechávala a jezdila až na ty pozdější...
...ale k této problematice bych přidal ještě jeden poznatek. Centrum soutěže bylo v Algheru, což je turistická lokalita a byť se jedná teprve o začátek června, spousta turistů už tam byla. A dovedete si asi představit, jak museli být tito návštěvníci nadšení z toho, že jim od pěti od rána začaly pod okny hotelů brumlat motory závodních aut. Opravdu chceme takovouto prezentaci rallysportu vůči "ostatním spoluobčanům rally nepolíbeným"?
P.S. Přímo na místě jsem se dal do debaty s jednou postarší paní ze Švýcarska. Ta se mě ptala, co je to za závody, když tam pořád jezdí auta bezcílně sem a tam a mnohdy pomaleji, než všechna civilní auta kolem.