Walachu, dovolil bych si naši diskuzi ukončit následujícím:
"Pořád se snažím říct, že MS je svou atraktivitou jinde než ME a tudíž je i značný rozdíl, kdo by se na tom chtěl podílet a v jaké míře - ať už se jedná o soukromé subjekty, samosprávní celky, kohokoliv. Neexistuje však ale úměra typu na MS vám dám tolik, na ME půlku - netahejme tady proto nesmysly o tom že stálý partner by měl najednout vysypat 4x tolik ....
Je spousta společností, která chce být vidět na té nejvyšší úrovni, ale ostatní je jednoduše nezajímá, nestojí jim to za to - ať už je to rally, fotbal, hokej, cyklistika."
Opakuji ještě jednou: to, že MS je atraktivitou úplně někde jinde než ME, ale i další věci, které tu uvádíš, to samozřejmě vím. Stejně tak i to, že jestliže se z velké míry o financování podobných akcí starají státní a samosprávní orgány, tak ty v dnešní době nezvednou 4x dotace jen proto, že se změní status soutěže. A podobně firmy a společnosti, byť chtějí být vidět na nejvyšší úrovni.
Nevím, jestli si mne správně pochopil, ale jestliže se jako pořadatel prsím tím, že mi jen o kousek utekl status podniku MS, a pak se jaksi mimochodem dozvíš tušené, že se ořezají erzety také proto, aby se ušetřilo, a to i při relativně "nízkonákladové" soutěži (relativně myšleno oproti MS), tak tady něco neštimuje ...
"Na Ypres jsem byl a na každou RZ najdeš příjezdovku na každém kilometru, někdy i hustěji, většina z nich přístupná například i za volantem Porsche Cayman. ... To jsem tady na místních zkouškách za těch skoro 20 let tak nějak nenašel, ale možná jen blbě hledám. Jistě, k Ypres to máme reliéfem blíž než k Monte, ale vzhledem k výše zmíněným skutečnostem to je skutečně irelevantní."
Fakt se s tebou nechci přetahovat, na kolika zahraničních soutěžích jsem byl já, i vzhledem k mému věku by to bylo nefér. Opět mi popisuješ něco, co vím. A nepochopil si nejspíš to podstatné, co jsem tady napsal. Nejde (jen) o krajinu, ve které se jede, ale (především) o skladbu a harmonogram jednotlivých RZ. Na Monte jsem byl v 94, závěrečná etapa - noc dlouhých nožů, posledních 6 RZ, každá se jela jen jednou. Viděli jsme jedinou (slavné Col de Turini), protože přejíždět se prakticky nedalo. Možná bychom dali ještě jednu, ale čtvrtý den závodění a dlouhá cesta domů, žádné navigace, mraky sněhu, už toho bylo na nás moc. Takže 1 ze 6. No a dnes si v neděli na Monte vyberu jeden ze dvou úseků, za dopoledne tam uvidím dva průjezdy (ze 4 RZ) a fičím domů. Hory jsou stejné, hustota zalidnění stejná, cesty v horách stejné jako před 28 roky.
" ... Ostatně i poslední tiskovka Pačejova víceméně potvrzuje slova Karboše o vztahu mezi počtem RZ a náklady."
Ano, tiskovku o problémech s financemi (ale i počty pořadatelů) u Pačejova jsem zaregistroval. V první fázi mi to bylo líto, protože tam se daly na pohodu stihnout první den 4RZ z 8. A že se jeden úsek ruší, to mne mrzí. Tak jsem se teď schválně kouknul na harmonogram v ZÚčkách a nestačím zírat. První RZ Čečelovická, pak přeskupení a servis, takže v klidu přesun na druhou. Pak buď oběd a pokecat do servisu, anebo se neflákat a na čtverku (jede se zase až za dvě hodiny a přesun pár km) a nakonec v poslední sekci ještě jedna RZ. Takže 4 RZ ze 6, přitom žádný stres!! Přesně v duchu jejich nového mota - za málo peněz hodně muziky.
Kontrolní otázka:
a, je to proto, že Pačejovští jsou skuteční srdcaři a nad harmonogramem přemýšlejí, aby byl i pro diváky?
b, anebo okolí Pačejova s Blatenskou pahorkatinou a hustotou zalidnění se blíží Severokuronské vysočině v okolí Liepaji?
Za uhádnutou odpověď máš u mne na barumce pivo
ps 1: díky za tu zeměpisnou odbočku, nevěděl jsem, že Kurzeme je česky Kuronsko, a to jsem byl v zeměpisu fakt dobrý
ps2: kdybys v mém textu občas zahlídl stopu ironie, tak se nezlob, občas se mi to stane, když jsem poučován z věcí, které vím (příp. se mi někdo snaží nakukat nesmysly - tím nemyslím tebe)