Karbonyl píše:Pak chtěj něco pořádat a v rozumných mezích zabezpečovat, když největším soupeřem je lidská blbost.
Lidská blbost někdy bohužel i na straně traťáků. Ono by bylo fakt lepší udělat nějakou určitou skupinu lidí třeba pod autoklubem, kteří by korzovali po českých rally a byly za to řádně zaplacení a rozuměli své práci dostatečně, než najmout kdejakého dobrovolného hasiče z Horní Dolní, který je na rally poprvé, rozumí tomu jak koza petrželí a trvá si na svých nařízeních, která odporují zdravému rozumu. Navíc některé tyto gumy vylízané jsou mnohdy hned ze startu verbálně agresivní a prostor k nějakému slušnému dialogu ani nedají. Jasně, u nějakých ožralých jedinců bych takový přístup pochopil, ale ve chvíli, kdy stojím sám v lese a chci se rozumně domluvit, mi tenhle zabedněný přístup zkazí dojem z celé rally.
Líbil se mi systém v Chorvatsku, kdy měl hlavní zodpovědnost traťák v oranžové vestě a v místě, kde bylo více lidí pomáhali s usměrňováním lidí ještě dobrovolníci ve vestách zelených. Ti stáli za páskou mezi lidmi a když bylo potřeba, slušně napomenuli a nebyly žádné zbytečné konflikty. Před startem RZ jsme se vždy s nimi slušně domluvili, kde můžeme stát, popř. byli ochotni udělat kompromis a pustit nás blíže k trati, protože používali zmiňovaný zdravý rozum. No a tam, kde už se to udržet nedalo, pomáhala s organizováním většího davu policie a té už si málokdo dovolil odporovat.